/blog/index
مرکز تصویر برداری رازی
سندروم داون

سندروم داون

سندروم داون چیست؟ علائم و نشانه های سندروم داون چیست؟ راه تشخیص سندروم داون چیست؟ علت ابتلای جنین به سندروم داون چیست، آیا سن والدین بر سندروم داون جنین تاثیر دارد؟ اگر این ها سوالاتی هستند که برای شما هم ایجاد شده اند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تغذیه در دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری و شیر دهی بسیار با اهمیت است چرا که علاوه بر اینکه مادر که به مواد غذایی با ارزش نیاز دارد بایستی نیاز غذایی فرزند هم تامین شود. پس یک مادر باردار باید بداند به چه چیزهایی و مهم تر از آن به چه مقداری نیاز دارد به این دلیل که یک باور در بین افراد وجود دارد که تصور می کنند در زمان بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخورند که این کاملا غلط است و باید کمی بیش از حالت عادی مواد مغذی و سالم دریافت کنند، همچنین دانستن اینکه از خوردن چه مواد غذایی باید پرهیز کرد نیز بسیار مهم است.

بارداری خارج از رحم، علل و علائم آن

بارداری خارج از رحم، علل و علائم آن

بارداری های خارج از رحمی مسئله ای بسیار مهم است که ناشی از لقاح اسپرم و تخمک در خارج از مسیر طبیعی و لانه گزینی تخمک لقاح یافته خارج از حفره اصلی رحم (حفره اندومتر) است، اغلب اوقات بارداری خارج رحمی در لوله فالوپ(تخمک های بارور را از تخمدان به رحم می برد) رخ می دهد.

توده پستانی یا توده برست

توده پستانی یا توده برست

به توده ای اشاره دارد که در بافت سینه ایجاد میشود، و انواع مختلفی از توده برست وجود دارد که به لحاظ ظاهر و احساس متفاوت هستند.در ادامه به علائم توده های پستانی، نحوه تشخیص آن ها، درمان و سایر نکات مربوط به توده های پستانی و جواب این سوال که آیا سرطان پستان فقط در خانم ها اتفاق می افتد خواهیم پرداخت.

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

سونوگرافی سه بعدی چیست؟ سونوگرافی چهار بعدی چیست؟ سونوگرافی سه بعدی به چه دلیل تجویز می شود؟ آیا سونوگرافی سه بعدی ضرر دارد؟ سونوگرافی سه بعدی جنین در هفته چندم بارداری انجام می شود؟ آمادگی های قبل از سونوگرافی سه بعدی ؟ اگر می خواهید جواب این سوال ها را بیابید تا انتهای این مطلب با ما همرا باشید.

آپاندیس

آپاندیس

آپاندیس چیست؟ غده آپاندیس کجای بدن است؟ فواید و کار زائده آپاندیس چیست؟ بیماری آپاندیسیت چیست؟ علت التهاب آپاندیس چیست؟ علائم مبتلا شدن به اپاندیسیت چیست؟ راه های تشخیص آپاندیس چیست؟ این سوالات و سوالات بی شمار دیگری هستند که برای افراد بسیاری ایجاد می شوند مقاله این هفته مجله مرکز تصویربرداری رازی سعی بر آن داریم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم با ما همراه باشید...

بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب

وظیفه کبد در بدن چیست؟ بیماری کبد چرب چیست؟ کبد چرب الکلی و غیر الکلی چیست؟ فیبروز کبدی چیست؟ سیروز کبدی چیست؟ الاستوگرافی چیست؟ و چگونه می توان کبد چرب را تشخیص داد؟ برای پاسخ به این سوالات این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تشخیص واریس با سونوگرافی

تشخیص واریس با سونوگرافی

واریس Varicose Veins به گشاد شدن سیاهرگ‌ها و یا تورم وریدها گفته می‌شود که بین 10 تا 20 درصد از جمعیت جامعه به آن مبتلا هستند. علت ایجاد این بیماری شایع عروقی، به دلیل نوع عملکرد و ساختار سیاهرگ ها است. واریس اغلب در اثر افزایش فشار خون در وریدها ایجاد می شود و در رگ های نزدیک سطح پوست (سطحی) رخ می دهند.

ام آر آی قلب یا سی تی آنژیوگرافی قلب یا اسکن هسته ای، کدام بهتر است ؟

ام آر آی قلب یا سی تی آنژیوگرافی قلب یا اسکن هسته ای، کدام بهتر است ؟

اگر پزشک برای بررسی مشکلات قلبی ‌شما ام آر آی قلب یا سی تی آنژیو گرافی قلب و یا اسکن هسته ای تجویز کند به طور حتم کنجکاو خواهید شد که بدانید این ها چه تفاوتی با هم دارند هر یک از این شیوه های تصویربرداری چه معایب و مزایایی دارند و در نهایت کدام شیوه تصویربرداری بهتر است

تاریخچه ام آر آی

تاریخچه ام آر آی

MRI مخفف عبارت Magnetic Resonance Imaging است یک روش تصویربرداری پزشکی است که در رادیولوژی برای ایجاد تصاویری از آناتومی و فرایندهای فیزیولوژیکی بدن از امواج رادیویی و مگنت های فوق العاده قوی استفاده می شود. اولین بار در سال 1950 تصویر برداری توسط میدان مغناطیسی توسط هرمن کار (Herman Carr) اختراع شد و در سال 1956 واحد اندازه گیری تسلا به آن نسبت داده شد و اولین تصویر واضح بافت بدن در سال 1973 میلادی گرفته شد.

بیمار کرونایی چه زمانی باید تست سی تی اسکن ریه دهد؟

بیمار کرونایی چه زمانی باید تست سی تی اسکن ریه دهد؟

بیماری همه‌گیر کووید -۱۹، نوع جهش یافته ویروس‌های خانواده کرونا است که زندگی همه افراد را در سراسر دنیا و همین طور مردم ایران، درگیر کرده است و بیشتر از همه دستگاه تنفسی بیمار را درگیر کرده، و ممکن است از یک سرماخوردگی ساده شروع و تا نارسایی شدید و مشکلات تنفسی ادامه پیدا کند و منجر به مرگ فرد شود به همین دلیل تشخیص به موقع و پیگیری درمان بسیار مهم است

ام آر آی T2 star بیماران تالاسمی

ام آر آی T2 star بیماران تالاسمی

تالاسمی شایع ترین اختلال ژنتیکی در دنیا می باشد که از طریق والدین به فرزندان منتقل می‌شود. در این بیماری به دلیل نقص در ژن هموگلوبین (پروتئین حامل اکسیژن در خون)، تعداد گلبول های قرمز خون بشدت کاهش می‌یابد و اکسیژن به اندازه کافی به تمام بدن نمی‌رسد و به سه شکل مینور، اینتر مدیا و ماژور می باشد.

مهم ترین سونوگرافی های دوران بارداری

مهم ترین سونوگرافی های دوران بارداری

اگر شما هم باردار هستید و میخواهید بدانید مهمترین سونوگرافی های دوران بارداری کدام سونوگرافی ها هستند؟ و قبل از انجام هر سونوگرافی چه مراقبت هایی باید انجام دهید؟ و برای انتخاب بهترین پزشک رادیولوژسیت و بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی به چه نکاتی باید دقت کنید؟ بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین مرکز سونوگرافی در شهرری و جنوب تهران

بهترین مرکز سونوگرافی در شهرری و جنوب تهران

سونوگرافی یک تست تشخیصی بسیار مهم و حساس است، به این دلیل که مثلا سونوگرافی در ناحیه پاراتیروئید نیاز به تبحر بسیار بالای پزشک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی دارد تا بتواند به خوبی محل پاراتیروئید را تشخیص و به درستی سایز و اندازه های لازم را ارائه دهد، بر همین اساس مهم است که شما بهترین مرکز سونوگرافی را انتخاب کنید تا نتیجه به دست آمده کاملا صحیح و درست باشد.

سونوگرافی NT چیست؟

سونوگرافی NT چیست؟

سونوگرافی (Nuchal Translucency)NT نوعی غربالگری غیرتهاجمی است که بین هفته های 11 تا 13 بارداری انجام میشود در این سونوگرافی یک ژل بر پایه آب روی پوست شکم مادر برای انتقال امواج صوتی و تسهیل حرکت پروب سونوگرافی استفاده می شود و میزان مایع پشت گردن جنین و ضخامت آن در سونوگرافی NT بررسی می شود.

ام آر آی مرکز تصویر برداری رازی شهرری تهران

ام آر آی مرکز تصویر برداری رازی شهرری تهران

مفتخریم سیاست بروز بودن و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در مرکز تصویر برداری رازی مثل همیشه پابرجا بوده و با تلاش پزشکان و سرمایه گذاری هیئت مدیره در سال 1400 مرکز تصویربرداری رازی شهر ری اقدام به بروز رسانی دستگاه ام آر آی خود نموده است و در حال حاضر مرکز تصویر برداری رازی شهر ری دارای یکی از قدرتمند ترین دستگاه های ام آر آی (۱٫۵تسلا مدل Amira از کمپانی زیمنس آلمان) می باشد آماده خدمت رسانی در زمینه های مختلف می باشد.

تصویر برداری( عکس های رنگی ) از دستگاه گوارش

تصویر برداری( عکس های رنگی ) از دستگاه گوارش

تصویر برداری(عکس های رنگی) از دستگاه گوارش به معنی بررسی دقیق دستگاه گوارشی است، از دهان تا مقعد انسان را دستگاه گوارش گویند که از لوله ی گوارشی و غده‌های گوارشی تشکیل شده‌است و حدود هفت متر طول دارد. غدد گوارشی شامل غده‌های بزاقی، غده‌های دیواره ی معده و روده، پانکراس یا لوزالمعده و کبد است. لوله ی گوارشی نیز شامل دهان، حلق، مری، معده، روده ی باریک، روده ی بزرگ و راست‌روده می‌شود.

آرتروگرافی

آرتروگرافی

آرتروگرافی یک آزمایش است که به پزشکان در تشخیص مشکلات مفصلی مانند درد مفصل زانو یا شانه کمک می کند. آرتروگرافی می تواند مشکلات رباط، تاندون، غضروف و درد مفاصل بدون دلیل را با جزئیات واضح نشان دهد. قبل از انجام اسکن MRI یا سایر آزمایشات تصویربرداری ، ماده حاجب تحت هدایت پروب سونوگرافی به مفصل تزریق می شود تا اسکن دقیق تری انجام شود.

سونوگرافی های لازم در دوران بارداری

سونوگرافی های لازم در دوران بارداری

برای کنترل روند بارداری، رشد جنین و همچنین غربالگری نقص های مادر زادی جنین، مادر باردار باید در طول دوران بارداری چند سونوگرافی انجام دهد که هر کدام در زمان و شرایط خاص و معینی باید انجام شوند.سونوگرافی های طول دوران بارداری به دو دسته سونوگرافی های معمول و تکمیلی تقسیم می شوند.

ام آر آی قلب چیست؟

ام آر آی قلب چیست؟

در ام آر آی کاردیاک (قلبی)، از امواج رادیویی و مغناطیسی که ضرری برای بدن ندارند به منظور تشخیص و بررسی بیماری های قلب و عروقی مادر زادی یا بررسی اثر برخی بیماری های دیگر بر روی عضله قلب استفاده می شود که مهمترین کاربرد ام آر آی قلب بررسی viability (زنده بودن) عضله قلب می باشد که در مقایسه با پزشکی هسته ای و اکو از صحت و دقت بالاتری برخوردار است.

ام آر آی پستان چیست؟

ام آر آی پستان چیست؟

در ام آر آی بافت پستان(تصویربرداری رزونانس مغناطیسی)، از امواج رادیویی و مگنت‏‌های فوق العاده قوی به منظور ایجاد تصاویری با جزئیات دقیق استفاده می‌شود. ام آر آی پستان به عنوان یک ابزار کمکی در غربالگری سینه با ماموگرافی یا سونوگرافی به کار می‎‏رود. از ام آر ای سینه به منظور غربالگری زنان با ریسک بالای ابتلا به سرطان سینه به منظور ارزیابی وسعت درگیری سرطان یا ارزیابی ناهنجاری‌هایی که بر روی ماموگرافی مشخص شده است، استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که این MRI در روزهای 5 تا 9 قائدگی باید انجام شود.

دریافت نوبت