/blog/View/
مرکز تصویر برداری رازی
ام آر آی پستان چیست؟

ام آر آی پستان چیست؟

در ام آر آی بافت پستان(تصویربرداری رزونانس مغناطیسی)، از امواج رادیویی و مگنت‏‌های فوق العاده قوی به منظور ایجاد تصاویری با جزئیات دقیق استفاده می‌شود. ام آر آی پستان به عنوان یک ابزار کمکی در غربالگری سینه با ماموگرافی یا سونوگرافی به کار می‎‏رود. از ام آر ای سینه به منظور غربالگری زنان با ریسک بالای ابتلا به سرطان سینه به منظور ارزیابی وسعت درگیری سرطان یا ارزیابی ناهنجاری‌هایی که بر روی ماموگرافی مشخص شده است، استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که این MRI در روزهای 5 تا 9 قائدگی باید انجام شود.


موارد استفاده از ام آر آی پستان

1- غربالگری زنان دارای ریسک بالای ابتلا به سرطان سینه(بخصوص در افرادی که سابقه فامیلی سرطان سینه دارند)
2- ارزیابی ناهنجاری‌هایی که ارزیابی آنهادر ماموگرافی مشکل است
3- جهت بررسی شکل و اندازه تومور و تعیین میزان پیشرفت سرطان و نواحی اطراف بافتهای برداشته شده تومورهای سرطانی
4- پیگیری موفقیت درمان با روشهای کمکی شیمی درمانی
5- ارزیابی ایمپلنت‌های سینه(بررسی نشت پروتزهای سیلیکونی)


آمادگی‌های قبل از انجام ام آر آی سینه

mri پستان

(mri پستان)

- قبل از انجام این آزمون نیازی به رژیم غذایی ندارید و در صورتیکه از داروی خاصی استفاده می‌کنید، برنامه دارویی خود را تغییر ندهید.
توجه: در صورتی که در خواست پزشک شما با تزریق باشد از شما خواسته می شود 4 ساعت قبل حتما ناشتا باشید ولازم است هرگونه حساسیت دارویی، فصلی، آلرژی خود را حتما به پزشک و کارشناس اطلاع دهید.

- اگر از ایمپلنت فلزی در بدن شما استفاده شده است و یا احتمال بارداری می دهید لازم است پزشک وکارشناسان را مطلع کرده.

-این MRI در روزهای 5 تا 9 قائدگی باید انجام شود.


با انواع سونوگرافی های لازم در دوران بارداری بیشتر آشنا شوید.

توجه: اگر از بودن در فضاهای سربسته اضطراب دارید ممکن است نیاز به داروی آرام بخش نیاز داشته باشید اما لازم است بدانید شما با کارشناسان رادیولوژی در حین انجام تست میتوانید گفتگو کنید و این موضوع از دلهره بسیاری از افراد می کاهد.

نحوه انجام ام آر آی سینه

اشیا ممنوعه هنگام تست ام آر آی

اشیا ممنوعه هنگام تست ام آر آی

- قبل از انجام تست از بیمار خواسته میشود کلیه لباس های خود را تعویض و لباس یکبار مصرف بپوشد و کلیه اشیا فلزی مانند عینک، زینت آلات و ... خارج کرده.
- بیمار بر روی تخت دمر دراز کشیده و صورت به سمت پایین خواهد بود پستان فرد در جایگاه تعبیه شده در تخت دستگاه قرار میگیرد بالشتک هایی زیر بدن فرد قرار می گیرد که هم باعث راحتی فرد شده هم از حرکت های فرد میکاهد.

نکته بسیار مهمی که در یک تصویربرداری دقیق تاثیر گذار است عدم تکان خوردن بیمار در طول ام آر آی است. به همین دلیل قبل از شروع کار حتما باید وضعیت خوابیدن بیمار ثابت شود به طوری که کاملا احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

- در اغلب تست های ام آر آی سینه جهت تشخیص و بررسی دقیق تر بنا به درخواست پزشک تصویر برداری همراه با تزریق ماده حاجب در حالت دینامیک انجام می شود تا جزییات بیشتری تشخیص داده شود این ماده از طریق تزریق وریدی در حین آزمون وارد بدن بیمار می‎‌شوند.
- مدت زمان انجام تست MRI سینه حدودا 45 تا 60 دقیقه می باشد اما ممکن است از شما خواسته شود تا انتهای چک کردن تصاویر توسط کارشناسان در مرکز حضور داشته باشید.

MRI پستان در جنوب تهران و شهرری

MRI پستان تستی کاملا تخصصی می باشد که در همه بیمارستان‎ ها و مراکز تصویربرداری انجام نمی شود اما در مرکز تصویربرداری رازی (رادیولوژی و سونوگرافی دکتر علیزاده) انجام ام آر آی پستان (Breast MRI) به صورت کاملا اختصاصی با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی ( 1.5 تسلا مدل Amira از کمپانی زیمنس آلمان) و با حضور و نظارت خانم دکتر بهاره مباشری متخصص رادیولوژی(فلوشیپ رادیولوژی پستان و زنان) انجام می پذیرد.

شایان ذکر است در مرکز تصویر برداری رازی جواب تست MRI پستان نهایتا طی 24 ساعت حاضر شده و از طریق پیامک به بیماران اطلاع رسانی می شود و بیماران محترم می توانند جواب تست خود را در سایت مشاهده کنند.

شماره تماس مرکز تصویربرداری رازی شهرری(رادیولوژی و سونوگرافی دکتر علیزاده)



برای مشاهده آدرس دقیق و موقعیت رادیولوژی و سونوگرافی دکتر علیزاده اینجا کلیک کنید

ارتباط با مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری (دکتر علیزاده)

ارتباط با مرکز رادیولوژی و سونوگرافی رازی شهرری (دکتر علیزاده)

دریافت نوبت